skip to Main Content
Google Ads Uitbesteden, Waarom Zou U Dat Doen?

Google Ads uitbesteden, waarom zou u dat doen?

Google Ads, wat is dat?

Google Ads staat bekend als het advertentieprogramma van Google. In dit programma worden advertentieteksten ingesteld en kun je bieden op woorden waar gebruikers van Google het meest naar zoeken. U adverteert enkel wanneer iemand actief zoekt naar informatie over een product of dienst. Dit maakt adverteren via Google Ads interessanter dan adverteren middels de tv, een krant of tijdschrift. Hierbij is iemand namelijk niet actief naar informatie op zoek. De advertenties van Google Ads worden boven de niet-betaalde zoekresultaten getoond. Doordat Ads advertenties gelijkenissen vertonen met een normaal zoekresultaat, wordt dit veel bekeken door bezoekers van Google. Heeft u er al eens aan gedacht om de Google Ads voor uw bedrijf uit te besteden? In dit blog vertellen wij u meer over Google Ads en waarom het inzetten van een marketingbureau de beste optie is om meer bezoekers te genereren.

Waarom advertenties met Google Ads?

Wat maakt Google Ads zo aantrekkelijk? Het grote voordeel van advertenties via Google Ads is dat u de kosten en opbrengsten van een zoekwoord kunt meten. Door de campagne strategisch te bestuderen en te blijven volgen, kunt u de woorden die geen resultaat opleveren verwijderen en u meer focussen op de woorden die bezoekers die willen betalen aantrekken. Ook kunt u Google Ads zo instellen dat u enkel door mensen in uw eigen regio gevonden wordt, zodat uw advertentie niet getoond wordt aan mensen die uw product niet kunnen kopen. Denk aan een fietsenmaker in Arnhem, die geen klandizie uit Amsterdam verwacht of uit de rest van Nederland. Zo bespaart u weer in uw kosten.

Wat zijn de voor- en nadelen van Google Ads?

Google Ads heeft zowel voor- als nadelen. Echter wegen de nadelen niet op tegen de vele voordelen die Google Ads te bieden heeft. Door Ads bereikt u gemakkelijk internetgebruikers die op zoek zijn naar uw product of dienst. U betaalt alleen wanneer iemand op de advertentie klikt en de persoon ook daadwerkelijk naar uw website wordt geleid. U heeft de mogelijkheid uw advertenties enkel in uw eigen regio te tonen en op een vastgesteld tijdstip te adverteren. En wat heel handig is, u ziet direct welke zoekwoorden en advertenties goed of minder presteren. En dat allemaal vanaf 0,01 cent per klik. Echter zijn er ook enkele nadelen te benoemen betreft Google Ads. Zo kunnen uw kosten hoog oplopen indien u niet goed bijhoudt wie er op de advertenties klikken. Het kan namelijk zijn dat personen die de Google zoekmachine gebruiken, gewoon klikken op het eerste resultaat dat ze zien, ook al komt de tekst niet overeen met hun gegeven zoekopdracht. Het is dan ook verstandig uw Google Ads bij te laten houden door een professioneel marketingbureau.

Hulp nodig? Zet een marketingbureau in!

Wilt u uw Google Ads op de juiste manier beheren en wilt u hier graag professionele hulp bij? Zet dan direct een marketingbureau in! Alleen zo bent u ervan verzekerd dat uw advertenties effectief zijn! Wij wensen u veel succes bij het beheren van uw Google Ads! Ook voor andere online marketing vragen kunt u contact met ons opnemen.

Back To Top